Manresa renova el projecte Entre Tothom amb la Fundació Apip-Acam - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Manresa renova el projecte Entre Tothom amb la Fundació Apip-Acam

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 29/7/2016 09:39:00
Ideat i finançat per l’Ajuntament de Manresa i gestionat per la Fundació Apip-Acam, el projecte Entre Tothom ha facilitat, des de la seva creació al 2012, la participació de vuit-cents usuaris de Serveis Socials en entitats de la ciutat.

L’Ajuntament de Manresa ha renovat el conveni de col·laboració amb la Fundació Apip-Acam per continuar l’Entre Tothom, un projecte que té com objectiu promoure la inclusió de les persones usuàries dels Serveis Socials municipals, fomentant la seva relació amb l’entorn, ampliant la seva xarxa social i promovent-ne la implicació social i comunitària.

Per una banda, el projecte, que va arrencar fa quatre anys, atén la demanda de persones derivades dels Serveis Socials que tenen interès i motivació per col·laborar en alguna entitat de la ciutat. Així, l’Entre Tothom fa de pont entre la persona interessada i l’entitat, i en fa l’acompanyament i seguiment fins que la persona està totalment integrada.

En aquest vídeo podeu veure un reportatge del projecte, amb intervencions d’usuaris i de responsables del programa.

Actualment hi ha trenta-dues entitats a Manresa que col·laboren activament en aquest projecte. Entre elles, associacions de veïns, fundacions d’àmbit sanitari, entitats socials, associacions de comerciants, on les persones derivades de Serveis Socials desenvolupen un gran ventall d’activitats com col·laborar en les festes dels barris, donar suport logístic en esdeveniments propis de la ciutat com la Transèquia, la Manresa Solidària i la Setmana dels Drets dels Infants. En alguns casos els usuaris també participen en accions formatives.

Per altra banda, a través del projecte s’acorda que les persones usuàries de Serveis Socials que han estat perceptores d’una ajuda econòmica donin suport en alguna activitat o projecte que es desenvolupi en alguna associació del municipi o en el propi Ajuntament.

Aquest matí, s’ha fet la roda de premsa de presentació de la renovació del programa, amb la participació de la regidora d’Acció Social i Cooperació de l’Ajuntament de Manresa, Àngels Santolària; El responsable de l’àmbit social de la Fundació Apip-Acam, Natxo Pardo; i la responsable del programa Entre Tothom, Iolanda Marco.

“Molt més que donar ajudes”

La regidora Àngels Santolària ha assegurat que l’objectiu dels Serveis Socials “no es limita a donar ajudes”, sinó que una de les seves tasques és “la d’acompanyar a les persones perquè surtin de la seva situació”. Santolària ha manifestat que l’Entre Tothom és un projecte  “realment engrescador” que va en aquesta línia.

La idea és oferir la possibilitat de conèixer els valors i beneficis de l’associacionisme i la participació social, i que cadascuna de les persones pugui aportar els seus coneixements i habilitats, de manera que les dues parts en surtin beneficiades.

Per la seva banda, Natxo Pardo, de la Fundació Apip-Acam, ha destacat que l’Entre Tothom “és un projecte molt innovador” ja que els usuaris dels Serveis Socials tenen una “participació activa” i una “acció positiva” sobre el teixit social de la ciutat. Pardo ha afirmat que el programa té una transcendència molt gran a la ciutat i transforma “en positiu” una persona que rep ajuda dels Serveis Socials municipals.

El representant de la Fundació Apip-Acam ha dit que el projecte serveix a més a més per “trencar estereotips de la imatge que es té dels usuaris dels Serveis Socials”.

800 persones han participat al programa

En el que portem de 2016, cent vuit persones han estat derivades dels Serveis Socials municipals a l’Entre Tothom. Així, un total de vuit-centes persones han participat en el projecte des que va arrencar al setembre del 2012.

Per altra banda, entre totes les persones que durant aquest 2016 formen part d’aquest projecte municipal hi ha establertes cent vint-i-vuit participacions a activitats.

I és que segons Iolanda Marco, responsable de l’Entre Tothom, un 10% dels derivats de Serveis Socials cap al projecte s’han quedat col·laborant en l’entitat on han participat. Marco ha afirmat que des del projecte “es continua treballant perquè el nombre d’entitats vagi creixent any rere any” i anima a totes aquelles que encara no hi són que s’hi adhereixin.

La Fundació Apip-Acam, l’encarregada de gestionar el projecte, és una entitat d’iniciativa social sense ànim de lucre amb més de trenta anys de treball social i comunitari, i que forma part de la Xarxa d’Inclusió Social promoguda per l’Ajuntament de Manresa.