Acte de presentació del llibre "Trencar el silenci" - Blog - Fundació Apip-Acam

Acte de presentació del llibre "Trencar el silenci"

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 22/9/2016 14:52:00
A la seu del Memorial Democràtic (Peu de la Creu, 4 de Barcelona) ha tingut lloc la presentació del llibre Trencar el silenci editat per Hacer – Publicacions de la Fundació Apip-Acam dins la col.lecció “Memòria i Pensament”. El llibre és un recull de records i vivències dels que visqueren la derrota i l’exili o d’aquells parents i familiars que han fet una tasca de recopilació del que varen sentir, sovint, després d’un llarg i continuat silenci. En qualsevol cas, és la memòria dels perdedors i de la gent humil i anònima.

La presentació ha comptat amb la presència del Director del Memorial Democràtic, Sr. Plàcid Garcia-Planas,  de Carme Vallès com autora d’una de les narracions del llibre, del Catedràtic de la UAB Dr. Joan Serrallonga, que  ha fet una interessant dissertació sobre el paper de la memòria per entendre el conflicte de la Guerra  i d’en Josep Puy, autor del pròleg del llibre.

En la presentació han intervingut diferents autors del llibre, a més d’altres assistents, i s’ha fet recordança de dos autors: en Joaquim Ferrer i d’Antonio Garcia que ja no estan entre nosaltres. L’acte va comptar amb una nombrosa presència d’amics, col.laboradors i simpatitzants del Memorial i de la Fundació.

Podeu llegir més informació sobre el tema al Diari de Terrassa