Traspàs de Maria Àngels Rosell - Blog - Fundació Apip-Acam

Traspàs de Maria Àngels Rosell

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 9/6/2016 10:05:00
El passat 14 de maig va morir la Sra. Àngels Rosell Simplicio, treballadora social i patrona de la Fundació Apip-Acam d’ençà de la seva fundació el 1982 quan ella va ser tinent d’alcalde de Sant Adrià del Besòs i regidora de Serveis Socials, durant els anys 1983-1999.

La nostra relació amb ella té a veure amb l’activitat que l’entitat duia terme amb les persones del col·lectiu gitano al barri de La Perona que després es van traslladar al barri de La Mina. Des de la Fundació vam col·laborar amb la única guarderia del barri, amb els processos d’alfabetització i els tallers formatius i ocupacionals, finalment i a la dècada del 2000, recolzant-la en el seu esforç per enlairar l’associació Les Adrianes.

En el marc de la Fundació Apip-Acam, la Sra. Àngels Rosell sempre quedava sorpresa de les mancances socials a Barcelona, València i Saragossa, de la feina a fer amb els infants, l’immigració, la dona, les famílies monoparentals, etc. Part de la nostra activitat ha estat precedida per aquesta sensibilitat i observació empírica als barris. Si hi ha un paradís, segur que continuarà parlant de la necessitat dels serveis socials.

Recollim unes paraules que la Sra. Àngels Rosell adreçava a Les Adrianes “Nosotras somos el timón de nuestra casa, de nuestras escaleras y de nuestras calles. Podemos y queremos dirigir nuestras vidas con responsabilidad y educación, a fin de mejorar nuestro entorno, mejorando la convivencia y la salud de todos”.  Com escriu Jaume V. Aroca a La Vanguardia “... por fortuna hay gente como Maria Àngels que considerava que la dignidad también se puede traspasar de madres a hijos y de hijos a nietos y que la autoestima es una palanca que puede mover este estado de cosas”.

Fotografia: la Sra. Àngels Rosell a la seu de l'entitat.