L’Editorial Hacer publica el llibre Debat sobre el Pacte Mundial per a la Migració: cooperació internacional i compromís social - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 30/12/2020 12:01:00
Aquest llibre forma part de la col·lecció Textos de Política Social

El 2 d’octubre del 2019, la Fundació Apip-Acam, amb la col·laboració de l’Obra Social La Caixa, va organitzar un acte sobre el Pacte Mundial per a la Migració Segura, Ordenada i Regular, aprovat per l’Assemblea de les Nacions Unides el desembre de 2018 a Marràqueix. Aquest acord expressava el compromís per millorar la cooperació internacional en matèria de migració i destacava com aquest fenomen generava prosperitat, innovació i desenvolupament sostenible en un món globalitzat.

A l’acte es van analitzar els 23 objectius del Pacte i es van explicar altres aspectes d’aquest, com la seva globalitat, els aspectes crítics i les possibles millores dels objectius, i es va dur a terme un debat al voltant d’aquesta temàtica. El llibre Debat sobre el Pacte Mundial per a la Migració, editat i publicat per l’Editorial Hacer, recull totes les intervencions de la jornada i les seves idees més rellevants.

Portada del llibre Debat sobre el Pacte Mundial per a la Migració

Així, en aquest exemplar trobarem el discurs de Lorenzo Cachón, catedràtic de sociologia de la Universidad Complutense de Madrid, que va exposar “L’esperit de Marràqueix: El Pacte Mundial per a la Migració Segura, Ordenada i Regular. Un pas vers un nou Contracte Social”.

També s’hi troben les intervencions d’Òscar Camps, director i fundador d’Open Arms,  que va explicar les vies segures i la no-criminalització del salvament marítim; Dolors Calvo, responsable del Programa d’Asil i Refugi de la Fundació Apip-Acam, que va parlar sobre com erradicar les economies criminals, específicament el tràfic, violència i explotació de les persones immigrants i refugiades; Sònia Parella, coordinadora del GEDIME/CER- Migracions (UAB), va informar sobre com col·laborar per facilitar el retorn; Xavier Alonso, doctor en política migratòria, va explicar quin és el futur de la migració legal a la Unió Europa: I, per últim, en Carles Macian, adjunt a la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, va exposar les causes de la migració i els projectes d’acollida i interculturalitat a Catalunya.

Ponents de l’acte sobre el Pacte Mundial per a la Migració, Segura, Ordenada i Regular

A més a més de les ponències, aquest llibre recull el debat amb els participants i el tancament de l’acte a càrrec d’Oriol Amorós, de la Secretaria d'Igualtat, Migracions i Ciutadania del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

Per acabar, cal destacar que aquest text forma part de la col·lecció Textos de Política Social, les publicacions de la qual se centren en la reflexió crítica i l’interès en construir una societat més justa i solidària. Podeu aconseguir un exemplar a través del correu electrònic: fundacioapipacam@fundacioapipacam.org.