La Fundació Apip-Acam gestionarà el primer centre pensat per a joves sense llar - Presentació del llibre “Una altra guerra freda: Estats Units, Rússia i Xina”, de Ferran Fullà - Fundació apip-acam

La Fundació Apip-Acam gestionarà el primer centre pensat per a joves sense llar

Published by Fundació Apip-Acam in Actes · 24/1/2018 14:47:00
El passat dimarts, 23 de gener, es va inaugurar el centre de Maria Feixa, un espai d’acolliment temporal per a persones sense llar -exclusivament per a joves-, que serà gestionat per la Fundació Apip-Acam. A l’acte hi varen participar la Sra. Laia Ortíz, segona tinenta d’alcaldia de l’Ajuntament de Barcelona, el Sr. Josep Ricou, president de la Fundació Apip-Acam i dos dels residents.

L’equipament, acollirà persones entre els 18 i el 21 anys, ampliables fins als 25 anys, que es trobin en una situació d’exclusió i greu vulnerabilitat que hagin estat derivats des d’altres recursos de la xarxa d’atenció de la ciutat de Barcelona.

Maria Feixa es converteix així en el primer centre de la ciutat promogut per l’Ajuntament que treballarà específicament amb joves sense llar ni suport familiar o social per fer-se’n càrrec. En total disposa de 21 places d’acolliment temporal per un període màxim d’un any, tot i que el termini és ampliable en funció de les opcions que hi hagi disponibles en cada moment. L’objectiu que s’ha fixat l’equipament és donar suport i seguiment socioeducatiu als i les joves residents, a fi de preparar-los per viure de manera autònoma i responsable; proporcionar-los els mitjans, recursos formatius i pautes de conducta necessàries per tal d’aconseguir la màxima autonomia en l’àmbit laboral i relacional; contribuir perquè adquireixen hàbits de salut i d’alimentació normalitzats i saludables; així com afavorir la seva integració en l’entorn a partir del desenvolupament de les seves capacitats i d’un pla de treball que permeti establir i millorar l’estabilitat física i emocional de cadascuna d’aquestes persones. De fet, aquest servei es considera com un recurs de continuïtat en la intervenció social ja iniciada en d’altres recursos i, per tant, s’hi accedirà a partir d’una derivació professional prèvia.

Podeu veure el seguiment de la notícia en diversos mitjans de comunicació: Ara, El Punt Avui, La Vanguardia, El País Catalunya, El Periòdico20 Minutos i Betevé (a partir del min 20:20).

Imatge: Ajuntament de Barcelona                                                   Imatge: Ajuntament de Barcelona

Imatge: Ajuntament de Barcelona